STORMWARE
POHODA
E-shopy
PARKETT STORE s. r. o.
Prepojenie POHODY s internetovým obchodom UNIOBCHOD, pomocou software PohodaConnector od spoločnosti NextCom s. r. o.
1. Potreby zákazníka
Spoločnosť PARKETT STORE s. r. o. sa zaoberá predajom laminátových podláh, parkiet a príslušenstva. Pre podporu veľkoobchodného predaja potrebovala vytvoriť riešenie internetového obchodu, do ktorého budú mať prístup len autorizovaní partneri. Aby personál nebol zaťažený napĺňaním internetového obchodu a sťahovaním objednávok, vznikla potreba plniť obchod automaticky z POHODY SQL.
2. Implementácia riešenia
U zákazníka bol implementovaný software PohodaConnector, ktorý beží na platforme Windows XP7/2008 server – je spustený na serveri, kde sa nachádza SQL databáza POHODY. Tento software zabezpečuje pravidelnú komunikáciu medzi POHODOU a internetovým obchodom pomocou XML a HTTP. Popis jednotlivých modulov je detailnejšie popísaný v nasledujúcich bodoch.
3. Import zákazníkov
Všetci zákazníci v adresári POHODY zaradení do skupiny ODB (odberateľ) a s vyplnenou e-mailovou adresou sú automaticky prenášaní do adresára internetového obchodu. Pri prvom prenesení zákazníka do obchodu, je mu automaticky poslaný e-mail s prístupovým menom a heslom. Následne, ak zákazník vytvorí objednávku, táto je prenesená do POHODY a spárovaná so zákazníkom v adresári.
4. Import skladových kariet
Napĺňanie skladových kariet v internetovom obchode prebieha plne automaticky zo zásob v POHODE. Prenášajú sa názvy, ceny, objednávacie kódy, popisy, obrázky, merné jednotky a internetové parametre. Pri produktoch, ktoré majú viac merných jednotiek, sú automaticky generované varianty tak, že si zákazník vie prepnúť mernú jednotku, v ktorej chce objednávať a obchod mu automaticky zobrazí správnu cenu za MJ.
5. Import kategórií
Import kategórií do obchodu tiež prebieha automaticky. Štruktúra a názvy kategórií zostávajú zachované tak, ako boli vyplnené v programe POHODA.
6. Import a prenos obrázkov do obchodu
Názvy obrázkov sú automaticky prenesené pri importe skladových kariet. Následne PohodaConnector zistí, ktoré obrázky chýbajú a odošle ich do obchodu. Serverová časť PohodaConnectoru obrázok podľa potreby zmenší a uloží na server.
7. Import prijatých objednávok do POHODY
Sťahovanie objednávok prebieha periodicky – v tomto prípade každých 15 minút. Po naimportovaní do POHODY môže obsluha rovno vystaviť faktúru z objednávky. Ak zákazník objedná inú mernú jednotku, prejaví sa to aj v prenesenej objednávke. Objednávky z obchodu majú svoj číselný rad, takže ich je možné ľahko rozoznať.
Záver
Zákazník dostal plne automatizované riešenie, ktoré ho odbremenilo od plnenia internetového obchodu. Ostáva mu len v POHODE plniť skladové karty a vybavovať objednávky, ktoré zákazníci môžu posielať 24 hodín denne, 365 dní v roku.