Využite nový Účet POHODA pre bezpečnejšie a pohodlnejšie jednotné prihlasovanie k službám a aplikáciam STORMWARE

Otázky a odpovede pre ekonomický systém POHODA



otázka

Pri práci v účtovnej jednotke mi program POHODA hlási chybu „#3043 – Chyba na disku alebo v sieti“. Čo mám urobiť pre správny chod programu POHODA?

odpověď

Chybové hlásenie #3043 znamená možné poškodenie disku.

Odporúčame vykonať kontrolu Vášho počítača IT špecialistom.
V systéme Windows môžete využiť napr. CHKDSK, WMIC, DISM, prípadne aplikácie tretích strán CrystalDiskInfo, HWInfo, HDD Scan, HD Tune, DiskCheckup apod.
Podrobné informácie o Vašom systému môžete nájsť tiež cez Správu počítače, k nej sa môžete dostať napr. kliknutím pravého tlačidla myši na ponuku Štart > Zobrazovač udalostí > Protokoly systému Windows, kde budú varovania o chybe zápisu na disk.

Môže ísť jednak o poškodenie hlavného počítača, pokiaľ sa chyba vyskytuje nepravidelne na všetkých počítačoch. Alebo môže ísť o poškodenie disku sieťového klienta, v prípade, že sa chyba zobrazí iba na jednom PC (POHODA pri práci ukladá na disk pracovnú databázu, ktorú potom posiela späť do hlavného úložiska).

Pokiaľ POHODA zobrazuje chybu #3043 po určitom časovom úseku, je možné, že máte zapnutý úsporný režim na sieťovej karte, ktorý vypína sieťovú kartu z dôvodu šetrenia energie.
To je možné vypnúť v správcovi zariadení systému Windows.

Ďalšia možnosť je poškodená systémová databáza.
Najprv skúste založiť novú účtovnú jednotku, napr. testovaciu jednotku Novák/Nováčik.
Pokiaľ sa jednotka nevytvorí a zobrazí sa rovnaká chyba, skúste načítať zálohu systémovej databázy takto:

V systémovej databáze nie sú uložené žiadne účtovné údaje, nemusíte sa teda báť, že o nejaké údaje prídete.
Behom načítania je nutné, aby POHODA nebola spustená viackrát.

Otvorte agendu SÚBOR/ÚČTOVNÉ JEDNOTKY a ďalej voľbu DATABÁZA/OTVORIŤ ÚDAJOVÝ PRIEČINOK.
Tu otvorte ešte priečinok Data\Zálohy\ZálohySYS.
V tomto priečinku sú uložené zálohy systémovej databázy, ktoré sa vykonávajú vždy pri vypnutí programu.
Názvy súborov sú v tvare RRMMDD_ČAS_PohodaSYS_Záloha systému.zip, napr.: 210307_1201_PohodaSYS_Záloha systému.zip.
Vyberte nejakú staršiu, najlepšie z doby, kedy viete, že bolo všetko v poriadku a tento súbor skopírujte napr. na Plochu.

V programu POHODA potom otvorte ktorúkoľvek účtovnú jednotku a pokračujte voľbou SOUBOR/ZÁLOHOVANIE/NAČÍTAŤ SYSTÉMOVÚ ZÁLOHU.
Vyberte druhú voľbu Načítať ručne zvolený záložný súbor a pomocou tlačidla Prechádzať nájdete súbor zálohy na Ploche.
Potom sprievodcu Dokončite a vypnite a zapnite program POHODA.

Pokiaľ sa bude chyba vyskytovať naďalej, opakujte postup s iným, starším súborom zálohy systémovej databázy.

Ďalšou možnosťou je vytvorenie novej systémovej databázy.
Pre vytvorenie stačí v sprievodcovi Načítania systémovej databáze zo zálohy zvoliť tretiu možnosť:
Vytvoriť novú systémovú databázu,
tým však zaniknú všetky nastavenia užívateľov, práv, hardwaru a väzieb na užívateľské tlačové zostavy a bude nutné ich nastaviť znovu.

 

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím