Využite nový Účet POHODA pre bezpečnejšie a pohodlnejšie jednotné prihlasovanie k službám a aplikáciam STORMWARE

Vytvárajte objednávky aj offline a rýchlo ich prenášajte do faktúr

STORMWARE s.r.o. / 06. 08. 2021

Dodali ste zákazníkovi objednaný tovar alebo službu a rovno si u Vás objednal ďalší? Potom nie je nič jednoduchšie ako vytvoriť novú objednávku priamo u zákazníka do aplikácie mPOHODA. Len čo zákazníkovi tovar či službu doručíte, položky z objednávky v rýchlosti prenesiete do faktúry a tú do pokladničného dokladu.

Užitočné vychytávky pri práci s objednávkami v mPohode


V aplikácií mPOHODA založíte novú objednávku jedným kliknutím z agendy Objednávky, ktorú si naviac môžete nastaviť ako počiatočnú, príp. z úvodnej informačnej plochy vo webovom prostredí. Do mPohody ale tiež môžete synchronizáciou prenášať objednávky z programu POHODA, napríklad tie stiahnuté z e-shopu. Proces vybavenia objednávky a doručenia tovaru alebo služby tým výrazne skrátite, čo ocenia predovšetkým Vaši zákazníci.

Pri ručnom vytváraní novej objednávky stačí vyplniť niektoré polia v intuitívnom formulári, najmä údaje o odberateľovi a objednané položky. Tie pritom môžete preniesť z agendy Adresár, resp. Cenník, kde ste si ich už predtým vytvorili alebo importovali z Pohody, takže všetko pohodlne vyriešite i bez pripojenia k internetu mimo svoju kanceláriu. Väčšinu ďalších polí mPOHODA doplní automaticky, takže sa tým u zákazníka už nemusíte zdržovať.

Mobilná aplikácia mPOHODA je teda skvelým spoločníkom najmä pre obchodných zástupcov, ktorí vďaka nej zvládnu obslúžiť zákazníka priamo v teréne, bez toho, aby so  sebou nosili počítač s nainštalovaným programom POHODA. A keď naviac rovnakú aplikáciu používajú aj ďalší kolegovia, sami uvidíte, že spolupráca celého tímu bude o to jednoduchšia a efektívnejšia.

Viac informácií o práci s objednávkami v mPohode sa dozviete z pomocníka aplikácie.


„Podnikateľské koliesko“ v aplikácií mPOHODA


1) Z objednávky do vydanej faktúry

Po doručení objednaného tovaru alebo služby zákazníkovi spravidla nasleduje vystavenie faktúry. V aplikácií mPOHODA pritom nemusíte robiť to isté dvakrát – údaje z prijatej objednávky jednoducho prenesiete do vydanej faktúry. Prenos vyvoláte hneď niekoľkými spôsobmi:

  • kliknutím na ikonu na detaile objednávky
  • kliknutím na ikonu , resp. v zozname prijatých objednávok
  • povelom Pridať z objednávky priamo na detail novej vydanej faktúry


Pri prenose položiek z objednávky do vydanej faktúry môžete na faktúru vložiť jednak doteraz nedodané položky objednávky a ďalej potom aj položky, ktoré ste už medzitým preniesli z objednávky do výdajky, ale doteraz ste ich nevyfakturovali. ?TIP: Pokiaľ chcete do faktúry preniesť aj položky, ktoré ste už z objednávky preniesli do výdajky, doporučujeme pre zjednodušenie vyvolať prenos do faktúry priamo nad danú objednávku, tj. na detaile objednávky alebo v ich zozname.

Do faktúry sa z objednávky prenesú všetky údaje o odberateľovi, položkách vrátane cien, meny či formy úhrady. Novo vytvorenú faktúru tak stačí iba skontrolovať a po uložení ju odoslať zákazníkovi na e-mail.

Prenesené množstvo mPOHODA uvedie na detaile objednávky v poli Dodané. Podľa toho, aké množstvo z celkovej objednávky ste do faktúry preniesli, mPOHODA priradí danej objednávke jeden z piatich možných stavov a zobrazí ho v hlavnom zozname objednávok. Súčasne dôjde k poníženiu množstva zásob dostupného na sklade, a naviac sa o dodané množstvo poníži aj stav zásob (v prípadne vybavenie rezervovanej objednávky importovanej z programu POHODA).


2) Z vydanej faktúry do pokladničného dokladu

Potom, čo zákazníkovi odovzdáte faktúru a zaplatí ju, v aplikácií mPOHODA behom okamžiku vystavíte pokladničný doklad a prenesiete do neho všetky údaje z vydanej faktúry.


Synchronizace
 

Spustením synchronizácie údajov s programom POHODA sa všetky časti obchodného prípadu – od vybavenia objednávky cez vystavenie faktúry, prevedením skladových pohybov až k zaevidovaním úhrady – zaznamenajú aj v programe POHODA, čo oceňujú hlavne účtovníci . Pokiaľ sa naviac v programe POHODA nastaví automatické zaúčtovanie dokladov po synchronizácií údajov, doklady iba prekontrolujú a o zvyšok sa už v spolupráci s mPohodou postará ich POHODA.

 

Viete, že mPOHODA umožňuje tiež ďalšiu rotáciu dokladov ako napríklad prenos objednávky do výdajky alebo prenos výdajky do vydanej faktúry? Bližšie sa im budeme venovať v rámci nášho seriálu o fakturácií.